1ste jaar - VERKENNINGSJAAR
2de jaar - KINDERTEKENDOCENT
3rde jaar - SPECIALISATIEJAAR
4rde jaar - KINDERTEKENTHERAPEUT
Introductiedag
Algemene info
Studiekosten
Aanmelden
Artikel Creatieve Communicatie
2014 Nascholingsroute Kindertekentherapeuten
9 febr.2014 Nascholingsdag Kindertekentherapeuten
23 febr.2014 - Schilderen a la Klimt
18 mei 2014 PROCESDAG: burn-out en burn-in
23 mei 2014 Behandelplan in de Tekentaal
17. maart 2013 Nascholing Tekentherapeuten
20+21 maart 2013 Masterclass Samenhang
21 april 2013 KIDSCOACHING studiedag
22 mei 2013 - Schilderen a la Klimt
16 juni 2013 KOLAM tekenworkshop
10+11 aug Hundertwasser Urban Citylife
24 sept. Intervisiedag Kindertekentherapeuten
6 okt.2013 Tekentaal - nascholingsdag
16 nov.2013 Thema: teleurstelling naar vervulling
themadag

16 nov.2013 VAN TELEURSTELLING NAAR VERVULLING

THEMADAG: VAN TELEURSTELLING NAAR VERVULLING!
ALS JE MET JONGEREN WERKT TUSSEN 12-18 JAAR IS DIT EEN WORKSHOPDAG OM NOOIT TE VERGETEN!
Ook boeiend als jij de puber in jezelf aan de beurt wilt laten komen!
Zelf meenemen als je die hebt: oude glossy’s.
VAN TELEURSTELLING NAAR VERVULLING!
Hoe raak je als jongere vervuld?
We onderzoeken tal van werkvormen en doen daar enkele van in de ochtend. En in de middag gaan we tekeningen lezen op kracht en zwakte.


 

1. Door fijne vriendschappen en erkenning over wie ze zijn. Hoe ze zich voelen; dit doen de grootouders, een suikeroompje of leuke buurman. Vriendschap met je hond, paard, vissen, vogels, slang enz.
2. Genotsmiddelen, bier, drank, comazuipen, roken, zakgeld, middelen; brommer, scooter, racefiets enz.
3. Eerlijke spiegels; mentoren; dat kunnen ouders of een leraar zijn, idolen waar ze naar opkijken! Iemand die zegt; “doe niet zo maf!”
4. Oneerlijke handelingen en gedrag; liegen, stiekem iets doen, jatten, bluffen, illusies koesteren.
5. Sport: competitie kunnen winnen en de teleurstelling van het verliezen
6. Een vorm van verinnerlijking; zelfreflectie, lezen, dagdromen, verliefd voelen, jezelf uitvergroten in een prettige subpersoon bijv. de held of de avonturier
Vanuit deze 6 gebieden laten we jongeren dan een heelbeeld maken, waarbij ze van ieder gebied een figuratief plaatje of pictogram mogen tekenen en buiten de cirkelrand gaan ze de energie daarvan tekenen. Dit duurt ca een half uur. Ieder gebied wordt dan geëvalueerd met elkaar en ieder gebied krijgt een puntenwaardering onder de 50. Je kunt met dit heelbeeld dus 300 punten scoren, maar de meeste jongeren komen niet verder dan 150. Zo worden ze zich bewust van welk gebied onderontwikkeld is en welk gebied overmatig domineert. Pas dan kunnen ze veranderingen gaan ondernemen, als je merkt dat je ergens onderpresteert ten opzicht van andere jongeren die zichzelf goed kunnen profileren. Het gaat immers om vervulling en waar jouw sterkste gebied ligt!

BRAINSTORM EN HEELBEELD: “IK BEN VAN MEZELF OMDAT….”
We werken van brainstorm naar mindmap naar heelbeeld, een soort mastersessie
We doen een ENERGETISCHE TEKENOPDRACHT om vanuit het onbewuste, via associatie en intuïtie tot informatie te komen.
DOEL: peilen wat er in de jongere omgaat op dit moment.
Het is altijd een ontdekking!

Aanmelden via: http://www.kolam.nl

Kosten voor dagverzorging en lunch € 40,-
Bij aanmelding krijg je een factuur en na afloop een certificaat.
Maximaal 26 deelnemers, vol is vol. Wacht dus niet te lang met aanmelden.

van 10 tot 17 uur
Plaats: TEKENSCHOOL LAARSTRAAT 77
tekenschool voor Kunst en Communicatie
Laarstraat 77 7201 CC Zutphen



 



Printerversie